De ce să investești în evenimente de afaceri?

De ce să investești în evenimente de afaceri?

Evenimente de afaceri individuale sau sindicalizate, tu ce alegi? Evenimentele de afaceri reprezintă unul dintre cele mai puternice mecanisme de marketing, disponibile firmelor de orice dimensiuni. Organizate cu un scop precis și organizate în cel mai mic amănunt se poate obține un profit bun în urma investiției.

Sunt nenumărate produse şi servicii concurente în piaţă şi, bineinţeles, cel puţin la nivel teoretic, foarte multi potenţiali clienţi. Aceştia sunt asaltaţi continuu de o multitudine de mesaje de vânzare pe diverse canale.

În cadrul evenimentelor organizate corect se poate stabili o relaţie bazată pe încredere şi credibilitate, relaţie dezvoltată pe interacţiunea directă dintre vânzător şi clientul potenţial. Potenţialii clienţi au posibilitatea să te asculte, să încerce produsul sau serviciul, să pună întrebări pe baza cărora va lua decizia de cumpărare înainte să cumpere.

Da, putem spune că seamănă foarte mult cu vânzarea directă, B2B, însă trebuie să ţinem cont că la un astfel de eveniment poţi să întâlneşti mult mai multe persoane interesate de oferta ta. Persoane care pot să aibă nevoie de produsele sau serviciile tale, dar tu nu reuşeşti să identifici acest potenţial client.

Ce tipuri de evenimente se pot organiza: targuri, expoziţii, spectacole, conferinţe, simpozioane, mese rotunde, ziua porţilor deschise.

Aşa cum se poate deduce sunt unele evenimente pe care le poţi organiza individual (ex: conferinţa de lansare a unui produs) sau prin participarea ta în cadrul unui eveniment organizat de o altă entitate (ex: conferinţă tematică pe un anumit domeniu de activitate).

Identificăm evenimente care pot avea ca scop doar consolidarea imaginii (ex: simpozion la care participă specialişti, în general concurenţi ai tai) sau evenimente de vânzare (ex: târguri expoziţionale).

O analiză importantă pe care trebuie să o facem este nu dacă folosim evenimentele ca mijloc de promovare (răspunsul trebuie să fie da) ci dacă ne asumăm să organizam mai multe evenimente proprii sau să ne implicăm în cele sindicalizate.

Ce trebuie să întelegem prin evenimente sindicalizate? Evenimentele sindicalizate sunt acele evenimente organizate de terţi: entităţi media, asociaţii sau fundaţii, organizatori de târguri şi expoziţii etc.

Avantajul unui astfel de eveniment sindicalizat, organizat profesionist, este că poate aduce impreună cererea şi oferta, putem întâlni mai multe persoane interesate de produsele noastre sau serviciile oferite, persoane pe care nu le-am putut ţinti/identifica până la eveniment. Un alt avantaj îl reprezintă distribuţia costurilor pe mai mulţi participanţi, implicit riscurilor legate de un răspuns slab al participanţilor la eveniment. Avantajul reprezintă şi un dezavantaj, vom intra în concurenţă directă cu ceilalţi competitori, potenţialii clienţi putând să compare ofertele.

Putem spune că participarea la evenimente sindicalizate are avantaje delec de neglijat, sunt instrumente foarte eficiente de creştere a unei afaceri, pe care orice firmă le poate folosi cu succes dacă analizează corect oportunităţile oferite.

Alegerea organizării la un eveniment sau participarea la unul organizat de terţi trebuie sa răspundă, în funcţie de profilul afacerii sau obiectivelor, la întrebări de genul: care este poziţionarea noastră pe piaţă, care este domeniul în care vreau să fiu perceput ca expert, ce tip de strategie de promovare am adoptat, nivelul evenimentului corespunde poziţionării mele actuale?

Un alt aspect pe care trebuie să il urmăreşti este cunoaşterea potenţialului client. Ce îşi doreşte, ce îl deranjează la oferta prezentă pe piaţă, motivele care generează potenţiala achiziţie, nivelul de expertiză, etc.? Identificarea nevoilor şi dorinţelor potenţialilor clienţi poate creiona drumul către succes.

Este bine să evităm prezentările şablon, să aflăm din timp tipul audienţei şi să ne adaptăm prezentarea. Stabileşte obiective pentru fiecare prezentare şi seminar. Alege o temă care te pasionează şi are beneficii pentru participanţi.

citeste mai mult pe capital.ro

Adauga un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

Telefon: +40.729.729.606
Sector 1, Bucuresti
Calea Grivitei 150